Предприемач, дизайнер и Master Chef кулинар: Георги Ангелов от GoGo.bg

Предприемач, дизайнер и Master Chef кулинар: Георги Ангелов от GoGo.bg

Ако не познавате Георги Ангелов от уеб средите, то със сигурност сте виждали усмихнатото му лице по телевизията. Понеже освен един от най-добрите дизайнери в България, той е и талантлив кулинар и участник в предаването Master Chef. В първите пет минути от разговора ни на масата до нас се появи малко момиченце, което му подаде лист хартия с думите: „Може ли автограф? Вие сте любимия ми участник.“

georgi-angelov-masterchef-avtograf

За себе си Георги казва, че винаги е знаел с какво иска да се занимава, а за перипетиите по пътя и новия му проект GoGo.bg ще ви разкаже самият той.


Запалих се да правя сайтове когато бях само на 13. Това беше във време, когато в интернет нямаше много информация, така че се учех от книгите, които си купувах. Може би огромната ми страст да науча нещо ново и интересно ме движеше.

Започнах да се занимавам професионално с дизайн на 18. Първата ми работа беше в най-голямата рекламна агенция в Пловдив. Плащаха ми страшно малко – по левче на час, а работа имаше с тонове. Спомням си, че често ходиш в офиса към 6 сутринта и си тръгвах в 10 вечерта. Оттогата работа не ме плаши!

Опитът ми там ме отведе в най-голямата фирма за уеб дизайн в града. Там получих много ценен ноу-хау за бранша и поех по собствения си път на фрийланс дизайнер и предприемач.

Първият си проект стартирах заедно с мой приятел, Янчо Георгиев. Създадохме Impulse.bg – сайт за запознанства. Бяхме младоци на по 20 и нищо не разбирахме от бизнес. Проектът стана толкова успешен, че през 2007 го продадохме за много пари на румънски холдинг, който по това време изкупуваше най-популярните сайтове в България.

Фактът, че толкова рано сключихме голяма сделка и за толкова много пари определено ни главозамая. Започнахме да си мислим, че всяко нещо, до което се докоснем ще се превърне в злато. Помислихме си, че бизнесът ни беше ясен, както и сделките!

Бързо се приземихме, когато следващите ни няколко проекта се оказа далеч не дотам успешни. През годините направихме още няколко социални мрежи, инвертирахме и в онлайн игра – почти нищо от това, което създадохме след Impulse.bg не съществува вече.“


„Какво според теб предизвика вашия неуспех?“

„Помислихме си, че щом веднъж нещата са се случили толкова лесно, няма логика да не се случат с лекота отново. Не успяхме, понеже не продължихме да работим достатъчно усилено. Не изчистихме бизнес модела си и не привлякохме правилните партньори.“


„Кой е най-ценният урок, които научи от успеха и от неуспеха?“

„Да не им се отдаваш на 100%. Когато си най-горе не бива да си казваш *Вече знам всичко!*, а когато си най-долу никога не си казвай *За нищо не ставам*. И двете крайности водят само до неприятности. Аз лично съм имал много моменти, в които вярата в собствените ми умения е била силно разклатена. Но се научих да не се отказвам докато не направя абсолютно всичко по силите си, за да успея. Когато нещо не върви, хващам се и работя три пъти по-усилено, за да го подкарам и ако и тогава не тръгне, значи може би не е това, което трябва да правя.“

Когато нещо не върви, хващам се и работя три пъти по-усилено, за да го подкарам и ако и тогава не тръгне, значи може би не е това, което трябва да правя.



„Ако можеше да се върнеш назад и да дадеш съвет на това 20-годишно момче, какво би му казал?“

„Първият съвет, който бих дал на по-младото си аз е да не продава сайта си. Със сигурност днес аз и моят бизнес партньор щяхме да сме милионери ако бяхме запазили Impulse.bg.“


„Какво ви накара да го продадете тогава?“

„Парите и липсата на опит. Бяхме млади и нямаше с кого да се посъветваме. Допуснахме много грешки, но се поучихме от тях и продължихме напред. Хубавата новина за всеки с бизнес идея е, че има толкова много места, където може да получи експертен съвет, и то от хора, които най-вероятно са преминали през същите предизвикателства, през които и той преминава. Така че потърси предприемаческите структури в града си!“


„Върху какъв проект работите сега?“

„Заели сме се с нелеката задача да променим туризма в България – изключително хубав бранш, но съсипан поради преексплоатация и злоупотреби.

Развиваме GoGo.bg, онлайн платформа за резервации и маркетинг на хотели, чрез която те успешно да развиват бизнеса си – да рекламират услугите си и да привличат нови клиенти. Ние се грижим за всичко – добро визуално представяне, добри позиции в Google и генериране на резервации. Системата ни е толкова добра, че всеки мениджър може да управлява хотела си през своя смартфон, буквално!“


„Като човек, който постоянно развива свои проекти, какво би казал на хора, които се страхуват да стартират нещо свое?“

„Ако наистина те е страх, първо се пребори с това чувство, понеже то единствено ще те саботира. Справи се със страха си да опитваш непознати неща и запомни, че провалът не е провал – той е реален опит. Единственият провал е ако не правиш нищо.

Окуражавам всеки да поеме по собствения си път, независимо какъв е той и да не спира да се учи и развива. В днешно време да не знаеш е въпрос на избор. Имаш достъп до толкова много и то качествена информация – нямаш право на оправдания.“

Единственият провал е ако не правиш нищо.

Хареса ли ви историята?
Общо: 26    Средно: 4.5/5

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

web design: Maya Bankova · Vector images from Freepik